Blog


honlapkellene.hu

01

A meta elemek jelentősége


Szerző: honlapkellene.hu, 2012. március 12., 11:48

Valószínűleg a legtöbben, akik már foglalkoztak valamennyire honlapkészítéssel, avagy kereső-optimalizálással, találkoztak a „meta elem” fogalmával, illetve olyan kifejezésekkel, mint title, description, keywords és hasonlók. Hogy mit jelentenek ezek pontosan, és mi a jelentőségük? Erre próbálunk választ adni.

 

A meta elem (vagy metaadat, esetleg meta tag) a honlap forráskódjában egy olyan rész (kód), amelyet kifejezetten a különböző Internetes robotok (főként keresőrobotok) számára helyeznek el a kódban. Éppen emiatt ezeket a részeket a látogatók nem látják, hiszen eleve nem is nekik készítik azt.

 

Sokan, akik már valamennyire belelátnak a honlapkészítés avagy kereső-optimalizálás lépéseibe, de még messze nem szakemberek, azok úgy gondolják, hogy mindössze 3 meta elem létezik: title, description, keywords. A valóság viszont az, hogy ennél sokkal több alkalmazható egy-egy honlap forrásában. Az alábbiakban – a teljesség igénye nélkül – felsoroljuk a fontosabb meta tag-eket, és megpróbáljuk mindegyiket közérthetőbb formában elmagyarázni. Természetesen a legismertebb hárommal fogjuk kezdeni, hiszen a legtöbben ezek jelentésére kíváncsiak.

 

Title tag:

A honlap (avagy egy aloldal) voltaképpeni címe. A Title elem funkciója, hogy a honlap címét a keresők számára egyértelművé tegyük. Kereső-optimalizálási szempontból egy igen fontos elem, ha ezzel foglalkozunk, akkor mindenképpen fontos, hogy kitöltsük. Fontos továbbá, hogy a honlap minden oldala/aloldala esetében ki legyen töltve, és hogy ne legyen két egyforma!

A keresőkben (pl. Google) általában a Title elem szövege jelenik meg linkként a találati listában, így nem csak az fontos, hogy elhelyezzük benne a fontosabb kulcsszavainkat, hanem az is, hogy egyfajta reklámszövegként funkcionáljon.

 

Description tag:

 

A honlap részletesebb leírása, általában egy-két mondta hosszúságban. Az előzőben említett Title elem (mint cím) mellett egy további adat, amely segít a keresőnek meghatározni az oldal tartalmát. Kereső-optimalizálási szempontból már nagymértékben csökkent a jelentősége, ugyanakkor a keresők találati listájában a kattintható link (Title) alá szokta kiírni ezen szöveget a Google, így látogatót csalogató funkcióval bír. Egy jól megírt, frappáns Description nagyban növelheti az esélyét annak, hogy a mi oldalunkat válassza a látogató a többi találat közül.

 

Keywords tag:

 

A honlap avagy egy aloldal fontosabb kulcsszavai, melyek jelzik a keresőnek, hogy ezen kulcsszavakra szeretnénk, hogy előre kerüljünk a listában. Régen szokás volt, hogy egy-egy ilyen tag-ben felsoroltak egy kisebb lexikon mennyiségű kulcsszót, és ezzel a módszerrel próbálták becsapni a keresőket. Mára ez a módszer már nem működik. Annyira nem, hogy pl. a Google már egyáltalán nem veszi figyelembe a találati lista meghatározásánál a Keywords elembe írt szavakat. Ettől függetlenül érdemes lehet kitölteni, mert néhány régebbi kereső még használja, és 1-2 látogatót szerezhetünk vele.

 

 

A fentiekben megpróbáltuk összegyűjteni a fontosabb meta elemeket - reméljük sikerült érthetően fogalmazni. Ha esetleg mégis felmerült volna ezzel kapcsolatban kérdés, vagy nem lenne egyértelmű valami, kérjük, nyugodtan kérdezzen az elérhetőségeink valamelyikén.

Kategóriák

Legfrissebbek

Ügyfeleink szerint...

Korábban sok kellemetlenséget okozott számomra, hogy a weboldalaimmal kapcsolatos munkákat nem tudtam kire bízni. Szükségem volt egy olyan csapatra, akik az ezzel kapcsolatos terhek nagy részét leveszik a vállamról. Ekkor találtam rá a Honlapkellene.hu csapatára, akik azóta is megbízhatóan és az elvárásaimnak megfelelően működnek közre a honlapjaim működtetésében és fejlesztésében. A korábban sok hibával küszködő weboldalaimat kijavították, az egyik honlapra egy új, profi kinézetet készítettek, emellett pár hónap alatt a Google találati listájának elejére juttatták a honlapokat egy meglehetősen nagy versenyben. De talán a legfontosabb mégis az, hogy mindig mellettem tudhatok egy csapatot, akikre bármikor, bármilyen webes probléma esetén számíthatok.
Albert Tamás - Virág Varázs 56. Bt.
Egy kültéri bútorok értékesítésével foglakozó amerikai ügyfelemnek szüksége volt egy új honlapra a régi helyett. Mivel korábban már kapcsolatban álltam a Honlapkellene.hu csapatával, és tisztában voltam a képességeikkel, így őket javasoltam a feladatra. A munkájukkal én is, és az amerikai megrendelő is maximálisan elégedett volt.
Szilágyi Ildikó - People in Business Co.