Blog


honlapkellene.hu

01

Miért nem fontos már a PageRank?


Szerző: honlapkellene.hu, 2012. március 12., 11:51

Annak idején, mikor a Google létrehozta a PageRank algoritmust, még valóban komoly értéke volt annak, ha egy weboldal magas PageRank értékkel rendelkezett. Ugyan már akkor sem csak ez a szám jelentette egy-egy honlap keresőben elfoglalt helyét, de mindenesetre a rangsorolás szempontjából valóban fontos volt. Mára ez gyökeresen megváltozott.

 

Mint a bevezetőben is írtuk, nem is olyan régen még a szakemberek is arra próbáltak hajtani, hogy a honlapjuk minél magasabb PageRank értékkel rendelkezzen, hiszen ez elég komolyan befolyásolhatta egy-egy weboldal elhelyezkedését a Google találati listájában (SERP).

Mára ugyan ez már jelentősen megváltozott, de a kevésbé hozzáértő, avagy laikus emberek gondolataiban még mindig él az a tévhit, hogy a PageRank egy fontos tényező.

 

Ez a - jelenleg már a tévhit kategóriába tartozó gondolat - leginkább annak köszönhető, hogy a PageRank egy mindenki számára egyértelmű, 0-tól 10-ig terjedő számmal jelzi ezt az értékét. Holott a szakemberek tudják, hogy a kijelzett szám valójában csak egy hozzávetőleges érték, amely ráadásul csak egy adott pillanatban igaz. Abban a pillanatban, amikor az un. „PageRank update” során a Google veszi a fáradtságot, és egy-egy weboldalnak meghatározza ezen értékét. Az már csak hab a tortán, hogy ezen PR frissítések között is eltelhetnek akár hónapok is, tehát a valós érték lehet, hogy már pár nap múlva sem egyezik a kijelzőn szereplővel.

 

Mindettől függetlenül nem ez a fő oka, hogy a PR értéke már nem túl fontos szempont.

Az egyik fő oka az, hogy egy honlap nem lehet elől minden kulcsszóra a keresőben. Jól is néznénk ki, ha egy ingatlanokkal foglalkozó weboldal elől szerepelne mondjuk „használt ruha” kifejezésre. A Google minden egyes kulcsszóra megpróbál olyan találati listát adni a látogató elé, amely a legjobban megfelel az adott keresésnek. „Ingatlan”-ra keresve a legrelevánsabb ingatlanos oldalak, „ruha” szóra keresve a legjobb ruhás weblapok vannak elől a listában. És mivel milliónyi különféle kulcsszó és long tail lehetséges, így milliónyi különböző sorrend jelenik meg.

 

A PageRank erővesztésének másik fő oka pedig, hogy a Google mára már lényegesen kifinomultabbá vált a folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően. Jelenleg több száz különböző tényezőt vesz figyelembe egy-egy találati lista meghatározásakor, melyből csak egy tényező a PageRank (jó eséllyel nem is a legfontosabb).

Képzeljük csak el: több száz tényező figyelembevétele minden egyes kulcsszó esetén, amit csak kitalálhat és beírhat az ember, és mindezt az Interneten fellelhető több millió weboldal több milliárd oldala és aloldala esetén. Ebbe sehogy sem fér bele az, hogy egy kulcsszóra csak egy magányos szám határozza meg, hogy két oldal közül melyik is legyen előrébb. Mára ez annál sokkal bonyolultabb lett.

Kategóriák

Legfrissebbek

Ügyfeleink szerint...

Egy kültéri bútorok értékesítésével foglakozó amerikai ügyfelemnek szüksége volt egy új honlapra a régi helyett. Mivel korábban már kapcsolatban álltam a Honlapkellene.hu csapatával, és tisztában voltam a képességeikkel, így őket javasoltam a feladatra. A munkájukkal én is, és az amerikai megrendelő is maximálisan elégedett volt.
Szilágyi Ildikó - People in Business Co.
Cégünk célja volt, hogy a meglévő idősebb korosztályba tartozó ügyfeleink mellé a fiatalabb korosztályt is megcélozzuk termékeinkkel. Erre a célra a Facebook látszott a legalkalmasabbnak. A Honlapkellene.hu csapatának sikerült egy kiváló, fiatalos arculati elemet készíteni a létrehozott Facebook oldalunk számára, melynek segítségével fél év alatt közel másfélszeresére sikerült növelnünk a megrendeléseink számát.
Karmazsin Ferenc - Steepfashion Kft.